Restoran ve kafe işletmeciliğinde gelen müşterinin sayısı kadar, müşterinin sosyoekonomik niteliği de önem taşımaktadır. Özellikle orta-üst ekonomik gruba dahil müşteriler, sosyal çevrelerini de beraberinde getirmekte, bu durum işletme sürdürülebilirliğini ve ekonomisini olumlu yönde etkilemektedir. Yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda üst segment grubun restorana gelmesi restoran hakkında gerçekleştirilen sosyal medya paylaşımlarına bağlı olmaktadır. Bu paylaşımlarda kişileri etkileyen 3 ana durum bulunmaktadır. Bunlar; Kendini ifade, Sosyal fayda, Statü arayışı olarak sıralanmaktadır.
Özellikle üst segment müşteri grubunu hedefleyen müşteriler için müşterilerin statü arayışları özelleştirilmiş işletme politikaları ile (sadakat programları, restorancılıkta yeni teknolojilerin kullanımı, Premium üyelikler gibi) alt-orta müşteri grubunu hedefleyen işletmelerin, sosyal faydaya dayalı (indirim kuponları ya da kampanyalar gibi) işletme politikaları ile müşteri gruplarını hedefleyerek satışlarını arttırabilirler.
Ayrıca, yurtdışında gerçekleştirilen saha araştırmaları sonucunda, en iyiler olarak adlandırılan kafe ve restronların sahip olduğu 3 temel noktanın bulunduğu tespit edilmiştir. Bunlar ;
- Paylaşım içeriklerinde yiyecek-içecek sunulması
- Çalışanlara yönelik paylaşımlar
- Müşteri katılımlarının belirli bir süre sonra ödüllendirilmesi olmaktadır.
NESTRO mobil uygulaması ile üst segment grup hedefleyen işletmeler için elit program/üyelikler oluşturarak müşteri sadakat programı oluşturabilir, temassız menü teknolojisini ilk defa kullanmalarını sağlayarak restoran ve kafe işletmeciliğinde en yeni teknolojileri deneyimlemelerini sağlayabilirsiniz.
Ayrıca NESTRO Akıllı menü sistemi ile tüm müşteri grupları için kişilere indirim kuponu oluşturabilir böylelikle işletmenize gelen kişilerin fiyat avantajlarını yakalayarak müşteri devamlılığınızı sağlayabilirsiniz.